Gå til sideinnhold
Hjem / Snart får vi nye digitale løsninger

Snart får vi nye digitale løsninger

Vi er fortsatt din lokale sparebank med de samme menneskene og lokalkontorene. 💚

vi får nye digitale løsninger

Ny mobilbank og nettbank er rett rundt hjørnet

Denne helgen gjennomfører vi en teknisk flytt til nye digitale løsninger. Her har vi samlet informasjon om hva som skjer denne helgen og hva som blir nytt for deg som kunde.

Dette må du vite om helgen:

  • Mobil- og nettbanken er stengt fra fredag 21. november klokken 15.30 til mandag 24. november klokken 09.00.
  • Du kan bruke kortet ditt som normalt i butikk og på nett hele helgen.
  • Du kan betale med Vipps hele helgen, dersom du har lagt kortet ditt i Vipps-appen. Betalingen går da fra kort istedenfor konto, og mottakeren får pengene på konto på mandag.
  • Trenger du å sperre kortet ditt? Ring sperretjenesten på telefon +47 21 49 23 93.
  • Din BankID vil bli satt til fornyelse fra mandag 24. november. Du får da et varsel i BankID-appen og følger stegene som oppgitt.

Dette lurer mange på nå

Hva blir nytt for meg som kunde?

Du vil få ny mobilbank og ny nettbank, i tillegg til at nettsidene våre blir nye. Noe vil se nytt ut, men mye vil være gjenkjennelig fra dagens løsning. For å ta i bruk den nye mobilbanken må du laste ned en ny app mandag 24. november. Vi oppdaterer denne siden med mer informasjon når den nye appen er klar til å lastes ned.

Hva skjer denne helgen?

Denne helgen skal vi gjennomføre en teknisk flytt av våre digitale løsninger. Mens flyttingen foregår kan du ikke logge inn i nettbanken eller i den gamle mobilbanken, men du kan bruke kort som normalt i butikk og på nett. Vipps fungerer også dersom du legger til kortet ditt i Vipps-appen.

Kan jeg bruke kortet mitt denne helgen?

Ja, det er nettbank og mobilbank som ikke fungerer denne helgen. Kort vil fungere som normalt i butikk og på nett. Husk å sjekke at du har nok penger på kontoen som kortet ditt er tilknyttet før helgen.

Kan jeg ta ut kontanter?

Våre minibanker er dessverre stengt fra fredag 21. november til mandag 24. november, men du kan ta ut kontanter i butikk eller i andre minibanker.

Kan jeg betale med Vipps denne helgen?

Ja, vipps vil fungere så lenge du har lagt til kortet ditt i appen. Betalingen går da fra kort istedenfor konto, og mottakeren får pengene på konto på mandag.

Slik går du frem for å legge inn kortet ditt i Vipps-appen:

1. Velg ‘Meg’
2. Velg ‘Kontoer og kort’
3. Velg ‘Legg til kort’
4. Velg ‘Fortsett’
4. Fyll inn kortnummer, utløpsdato og CVC-koden.
5. Velg ‘Neste’
6. Godkjenn med BankID
7. Gi kortet ditt et navn

Kortet ditt er lagt til og du kan bruke Vipps gjennom helgen 21.-23. november. 

Kan jeg bruke BankID denne helgen?

Ja, BankID vil fungere som normalt denne helgen for deg som allerede har aktivert BankID. Merk at din BankID vil fornyes fra mandag 24. november. Du vil få opp et varsel i BankID-appen. Følg stegene i appen for å fornye din BankID.

Når kan jeg laste ned den nye mobilbanken?

Du kan laste ned og logge inn i den nye mobilbanken vår fra mandag 24. november klokken 09.00. Vi anbefaler at du venter til appen er klar, da du ikke vil kunne logge deg inn før dette tidspunktet. Når vi publiserer våre nye nettsider denne helgen, kan du bli bedre kjent med den nye mobilbanken.

Hva skjer med småsparing?

Per i dag er ikke småsparing et produkt som blir med oss inn i nye digitale løsninger. Det kommer imidlertid en ny løsning for småsparing fra kortbruk, som må aktiveres på nytt når det blir lansert etter nyttår.

Det betyr ikke at du trenger å stoppe sparingen! Sett opp faste overføringer til sparekonto eller sett opp en spareavtale for fondssparing med trekk etter hver lønningsdag. Små beløp blir store over tid.

Kan jeg overføre penger fra mitt Mastercard fra Entercard til min konto i nettbanken?

Nei, fra 19. november 2025 kan du ikke lenger overføre penger fra ditt Mastercard fra Entercard til din konto. Du må ta kontakt med Entercard / re:member for å sjekke muligheten for overførsel. Dersom du ønsker å ha full oversikt over kredittkortet ditt, kan du på nyåret bestille nytt Eika Kredittkort fra oss. Mer informasjon kommer når det nærmer seg.

Trenger du veiledning?

Du kan melde deg på veiledningskurs ved å komme innom banken eller ringe kundesenteret på telefon 52 84 52 00.

To kollegaer ser på innhold på en skjerm

Har du spørsmål?

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål. Vi vil oppdatere denne siden fortløpende med svar på ofte stilte spørsmål med mål om å holde deg godt informert hele veien.

Ta kontakt med kundesenteret på telefon 52 84 52 00 eller kom innom et av våre kontorer i åpningstiden. Du kan også ta kontakt med rådgiveren din eller bestille time.

Husk å legge til kortet ditt i Vipps før helgen

Slik går du frem for å legge inn kortet ditt i Vipps-appen:

1. Velg ‘Meg’
2. Velg ‘Kontoer og kort’
3. Velg ‘Legg til kort’
4. Velg ‘Fortsett’
4. Fyll inn kortnummer, utløpsdato og CVC-koden.
5. Velg ‘Neste’
6. Godkjenn med BankID
7. Gi kortet ditt et navn

Kortet ditt er lagt til og du kan bruke Vipps gjennom helgen 21.-23. november. 🙌

vipps-web-hero-dame-betaler-med-mobilen

Vær på vakt mot svindel

Ikke gi fra deg personlig informasjon, BankID-koder eller passord. Uansett hvem som spør – selv ikke til banken, politiet, familie eller venner.

Bekymret kvinne kikker på telefonen sin.

Gi oss tilbakemelding