Gå til sideinnhold
Hjem / Bedrift / Kundeerklæring
kontorbedrift

Kundeerklæring

Informasjon om oppdatering av kundeinformasjon for deg som er bedriftskunde i Skudenes & Aakra Sparebank.

For å oppfylle krav i hvitvaskingsloven må vi med jevne mellomrom be om oppdatert kundeinformasjon fra våre bedriftskunder. Dette kan du enkelt gjøre via vår digitale løsning.

Hva skjer og når?

Dere vil motta varsel om at dere må fylle ut kundeerklæring på SMS og e-post. Varslet blir sendt til kontaktinformasjonen registrert i vårt system.

I meldingen blir dere bedt om å logge inn i nettbedrift eller gå til vår hjemmeside for å fylle ut kundeerklæringsskjema.

Det er kun administrator i nettbedrift som får varsling om skjemaet ved innlogging. Andre brukere må selv gå til skjemaet ved å følge stegene under.

Slik finner du kundeerklæringsskjemaet

  • Logg inn i nettbedrift og trykk på Meny.
  • Velg Kundeerklæringsskjema under punktet Administrasjon i Menyen.
  • Prosessen krever innlogging med BankID. Når skjemaet er ferdig utfylt, må kundeerklæringen signers av de(n) som har signaturrett.

Har du ikke mottatt varsel?

Dersom dere ikke mottar varsel på SMS eller e-post, kan det skyldes manglende kontaktinformasjon. Vi anbefaler at dere sjekker at e-postadresse og telefonnummer er korrekt registrert hos oss.

Dersom e-posten havner i søppelpost, merk den som «Ikke søppelpost» for å sikre at dere mottar fremtidige varsler.

Enkeltpersonforetak

Dersom ditt enkeltpersonforetak er registrert hos oss, skal du fylle ut skjemaet i din private nettbank.

Det vil dukke opp ved innlogging, eller du finner det i menyen under Ditt kundeforhold og Din bruk av banken.

Gi oss tilbakemelding