Gå til sideinnhold
Hjem / Bruke / Mobilbank
Mobil-med-mobilbankmeny-på-skjerm

Mobilbank

Med mobilbank-appen har du alltid med deg banken i lomma. Den er rask å logge på og enkel å bruke.

Med mobilbanken får du raskt tilgang til de mest brukte tjenestene som å sjekke saldo, føre over penger, betale regninger og daglige tjenester. Du vil også få push-varsel om e-faktura og andre viktige meldinger fra banken dersom du velger å aktivere det.

Du kan enkelt logge inn med selvvalgt kode eller biometrisk identifikasjon, som kan være fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning dersom mobilen din støtter dette.

Oversiktlig

Få oversikt over saldo, kontoer og betalinger.

Enkelt

I appen kan du gjøre de fleste banktjenester.

Tilgjengelig

Telefonen har du med deg, det gjelder også da banktjenestene.

Hvordan får jeg mobilbank?

  • For å kunne bruke mobilbank-appen må du ha en nettbankavtale.
  • Minimumskravet for at enheten skal fungere er iOS 16 eller Android 9. Enheter som har iOS 15 eller Android 8 vil fortsatt kunne bruke appen om den allerede er installert, men vil ikke kunne oppgradere til nyere versjon. Du vil heller ikke kunne slette appen og laste den ned på nytt.
  • Åpne App Store eller Google Play og søk etter «Skudenes & Aakra Mobilbank».
  • Trykk «hent» og bekreft for å laste ned og installere mobilbanken i App Store eller «installer» i Google Play.
  • Åpne appen og legg inn telefonnummer og personnummer.
  • Velg innloggingsmetode, enten BankID eller Passord og kode.
  • Skriv inn aktiveringskoden du får tilsendt på SMS og lag deretter din personlige kode.

Til vanlig bruker du din personlige kode eller biometrisk identifikasjon, som kan være fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning for å logge inn i mobilbanken.

To måter å identifisere deg på

BankID

For deg som er over 15 år og har BankID. Er du over 18 år kan du enkelt bestille BankID selv i nettbanken. Er du under 18 år, må foreldrene eller vergene dine bestille BankID til deg.

Passord og engangskode

For deg som har nettbankavtale med banken. Fra fylte 15 år kan du selv inngå avtale med banken om nettbank.

Har du fått ny mobil?

Hvis du nylig har fått deg en ny mobiltelefon, må du gjøre to ting for å ta i bruk mobilbanken på den nye telefonen:

  1. Slett appen og installer den på ny.
  2. Velg «Glemt personlig kode» under innlogging for å aktivere mobilbanken på nytt.

Mobilbank til barn

Mobilbanken kan selvfølgelig også brukes av barn og vil gi god læring og oversikt over eget forbruk.

Foreldre må samtykke til at barnet får mobilbank.

Mobilbank for barn og unge må bestilles. Foresatte får tilsendt avtaler elektronisk for signering med BankID. Dere kan også ta turen innom et av våre kontorer eller kontakte oss på annen måte for å bestille mobilbank til barn.

Line_kvadrat_nytt

Har du spørsmål om mobilbank til barn?

Gi oss tilbakemelding